Ge en gåva

Sverige har äntligen en ny regering på plats och Kristdemokraterna har rekordstort inflytande med fler ministrar än någonsin. Det bästa sättet att bidra till nästa valframgång är att ge en engångsgåva eller att bli månadsgivare till KD.

Kristdemokraterna är och har alltid varit en ideell och kämpande gräsrotsrörelse. Ända sedan partiets start 1964 till idag har kristdemokrater från norr till söder engagerat sig för ett samhälle där människovärdet sätts i fokus. Även om partiets arbete bärs upp av tusentals ideellt engagerade medlemmar så kostar många av våra insatser i valrörelsen pengar.

Till skillnad från en del andra partier erhåller Kristdemokraterna inte några miljonbelopp genom vare sig lotterier, aktieutdelningar eller fackorganisationer. För att fortsätta bygga partiet starkare och rusta inför valet 2026 behöver vi därför ditt stöd!

Du kan bidra med en gåva på flera olika sätt nedan.

Bli månadsgivare

Det bästa sättet att bidra till vår nästa valframgång är att bli månadsgivare hos Kristdemokraterna. Det är enkelt och du godkänner smidigt med BankID. Du blir månadsgivare i två steg:

1. Anmäl ditt givande till Kristdemokraterna via https://kd.nu/manadsgivare Länk till annan webbplats.
  2. Fyll i medgivandeblanketten via https://kd.nu/bankgiro Länk till annan webbplats.

Swish

Du kan ge en engångssumma via Swish. Scanna QR-koden nedan med din Swish-app och ge ett valfritt bidrag. Ange ”VALFOND” samt NAMN och ORT som meddelande.

Har du inte möjlighet att scanna QR-koden kan du manuellt skriva in vårt Swishnummer: 123 515 70 03. Ange ”VALFOND” samt NAMN och ORT som meddelande.

QR-kod för swish

Bank- och plusgiro

Du kan sätta in valfritt belopp på plusgiro 70 58 58 – 9 eller bankgiro 705-8589.
Märk betalningen med ”VALFOND” samt NAMN, ORT och TELEFONNUMMER under meddelande.

___

Enligt lag 2018:90 om insyn i finansiering av partier får vi inte ta emot anonyma gåvor. Gåvor som inte är förenliga med lagstiftning återbetalas eller vidareförs till Kammarkollegiet.

Gåvor i alla dess storlekar är välkomna, men gåvor som överstiger ett halvt prisbasbelopp (26 250kr år 2023) redovisas särskilt till Kammarkollegiet. Vi följer lagstiftning för behandling av personuppgifter – GDPR.

Har du frågor om gåvor? Kontakta ekonomi@kristdemokraterna.se.
Läs vår integritetspolicy här Länk till annan webbplats.

7 augusti 2023