• Riksting 2021

Kristdemokraternas ordinarie riksting hålls 12-14 nov 2021 på Louis De Geer Konsert & Kongress i Norrköping.
    Rikstinget är partiets högsta beslutande organ. Rikstinget sammanträder vartannat år, denna gång 12-14 november i Norrköping. Rikstinget är öppet för alla medlemmar under förutsättning att man anmäler sig. Alla medlemmar har yttranderätt. Förslags- och rösträtt är förbehållet tjänstgörande ombud och ledamöter av partistyrelsen. Varje partidistrikt utser ombud – hur många beror på antalet medlemmar den 31 december året före riksting.

ANMÄLAN       Senast 25 oktober (anmälan öppnar 17 augusti) Till anmälan>

PLATS               Louis De Geer Konsert & Kongress i Norrköping

Preliminärt program och Ramtider

Torsdag 11 nov
    14:00-20:00 Extra aktiviteter erbjuds dig som kommer redan på torsdagen (se separat information)

Fredag 12 nov
    ca 9:00                 Öppningshögtid (tid ännu ej fastslagen)
    Tal av partiordförande Ebba Busch Thor

12:00-22:00      Förhandlingar och motionsbehandling

12:30-14:30       Lunch – dropp in

15.00-16.00       FIKA – dropp in

18.00-20:00      Middag – dropp in

Lördag 13 nov
    8:30-17:40        Förhandlingar

11.30-13.30       Lunch – dropp in

15.00-16.00      FIKA – dropp in

19:00                 Rikstingsfest med underhållning i ”värmekyrkan”
    Menyn ej ännu klar

Söndag 14 nov
    8:30-14:30        Förhandlingar

11.30-13.30       Lunch – dropp in

xx:xx                  Avslutning med fika – Grab and go (tid ännu inte fastslagen)

OBS: Drop-in-lunch alla dagar och vid fredagens middag . Det vill säga inget avbrott. Förhandlingarna pågår parallellt.

Under dagarna finns fritt kaffe- och te att tillgå

ANMÄLAN, KALLELSE, BETALNING
    Detta är en informell inbjudan till partistyrelse, ombud, ersättare, associerade förbund och övriga intresserade Kristdemokrater. Alla valda ombud och ersättare får en formell kallelse och handlingar per e-post 15 oktober.

Anmälan till rikstinget öppnar 17 augusti. Anmälan ska göras senast den 25 oktober 2021. Deltagaravgiften är 285 kr oavsett hur många dagar du deltager. I deltagaravgiften ingår fika. Du väljer till de måltider du önskar enligt nedan. (Utöver deltagaravgiften betalar distrikten en avgift på 1500:- per ombud)

Vid anmälan kan du välja att betala direkt med kort eller via faktura. Enklast är att anmäla en person i taget men det går också att anmäla flera deltagare samtidigt och få gemensam faktura. Vid avbokning efter 4 oktober sker ingen återbetalning av anmälningsavgift. Ev faktura skall vara betalad inom 30 dagar. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift.

Anmälan>

Ev ersättning till ombud och ersättare beslutas av respektive partidistrikt. Har du frågor om detta, kontakta ditt partidistrikt.

Måltider
    Följande måltider kan du beställa
    Lunch fred, lörd, sönd                                                      145 kr / lunchtillfälle
    Middag fredag kväll                                                          255 kr
    Rikstingsfest lördag                                                          535 kr

KOMMUNIKATIONER
    Tåg: Partiet har avtal med SJ vilket ger dig rabatt på resan. Ju tidigare bokning, ju billigare resa. Boka via länk: http://kd.nu/sj/riksting2019

RIKSTINGSHANDLINGAR
    Ombud och ersättare får automatiskt handlingarna via e-post.

Logi

Vi har prelbokat rum på fyra hotell med möjlig ankomst från torsdagskvällen 11 november. Du kontaktar det hotell du önskar bo på och ”övertar” rum.  Du svarar själv för betalning av rummet, vilket sker på plats. Boka ditt rum i god tid och kom ihåg att ange bokningskod. Rummen är reserverade för Kristdemokraterna fram till 10 Oktober. (Viss andel av rummen släpps tidigare)
    Hotell bokningsinfo Norrköping 2021

Extra arrangemang torsdagen den 11 november.

Kom redan på torsdagen och upptäck Norrköping. Under eftermiddagen och kvällen kan du ta del av ett antal arrangemang och studiebesök. Mer information kommer i slutet av augusti

Anmälan till dessa arrangemang görs på en separat bokningssida (länk kommer)

Frågor om monter och utställning?

Välkommen med som utställare på Kristdemokraterns riksting 2021.
    Kontakta Christina Glassel för mer information och bokning av plats.
    Christina@canmedia.se Telefon 073-5131083

Frågor om anmälan?
    Vid frågor om anmälan kontakta riksting@kristdemokraterna.se

Frågor om Rikstinget?