• Peter Kullgren blir ny partisekreterare för Kristdemokraterna

Idag valdes Peter Kullgren till ny partisekreterare vid Kristdemokraternas partistyrelse. Peter Kullgren har varit biträdande partisekreterare och valledare sedan 1 maj 2017.

– Kristdemokraterna ska fortsätta vara ett modigt parti som föreslår konkreta lösningar på de samhällsproblem vi ser idag eller som uppkommer imorgon. Vi ska stärka vår organisation och vara mer relevanta hela mandatperioden. Jag ser fram emot den här utmaningen och är omåttligt stolt över förtroendet, säger Peter Kullgren som efterträder Acko Ankarberg Johansson.

– Peter Kullgren har ett mycket stort förtroende i hela partiet och känner rörelsen utan och innan. Han har värdefulla erfarenheter från lokalpolitiken, vilket ger förståelsen för att politik måste omvandlas från ord till handling och göra skillnad i människors vardag. Som valledare har han lett partiet till en stor framgång. Det känns tryggt att ha honom vid rodret tillsammans med partiledningen, säger partiledare Ebba Busch Thor.

För mer information:
    Marlene W Antonson