• Pressassistent under valåret till KD:s till parti- och riksdagskansli

Vill du under valåret arbeta med press och sociala medier? Då ska du söka tjänsten som pressassistent till vårt parti- och riksdagskansli. Kansliet ger partiorganisation, partiledning, riksdagsgrupp politiskt stöd, sakkunnigt underlag och administrativ hjälp. Vi söker en pressassistent på heltid till vårt kansli. Arbetet är förlagt till riksdagens lokaler i Stockholm. Tjänsten är tidsbegränsad till den sista september med start så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse.

Tycker du politik är spännande, har erfarenhet av sociala media och gillar snabbt tempo?  Då kan du vara den vi söker som pressassistent på Kristdemokraterna. Som pressassistent är du en del av navet i kommunikationsarbetet och planering kring mediala aktiviteter. Du bistår vid kontakter med och information till media, skriver pressmeddelanden, tar fram kortare underlag, ordnar presskonferenser, arbetar med mediebevakning och omvärldsanalys. Du tar fram innehåll, skriver, filmar och tar bilder för partiets twitter, Facebook och Instagram. Du hjälper till med att planera och genomföra annonsering i sociala medier. I arbetsuppgifterna ingår också en del intern kommunikation, uppdatering av våra interna kanaler och hemsidan, samt stödja partiorganisationen i mediefrågor, framför allt via våra interna kanaler. Du arbetar även med planering av partiledarens medieaktiviteter och resor.

Du har ett intresse för media, och god erfarenhet av arbete med sociala medier. Är de en snabb och skicklig skribent, är det meriterande. Du ska ha lätt för att samarbeta med andra och vara strukturerad i ditt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av politiskt arbete eller arbete som kommunikatör eller pressarbete. Erfarenhet av layout, Photoshop är meriterande. Kännedom om partiet är meriterande. Som person är du självgående, utåtriktad, strukturerad och tycker om att arbeta i ett högt tempo och nå resultat. Du är prestigelös och tycker om att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du är en stark lagspelare.

Vid frågor kontakta Sarah Hummerdal, Pressschef, sarah.hummerdal@kristdemokraterna.se, 08-786 56 37 eller Robert Lisborg, Personalchef, robert@kristdemokraterna.se, 08-723 25 20

Tycker du att jobbet låter spännande? Ansökan, gärna med CV och löneanspråk, ska vara oss tillhanda senast den 15 februari 2018. Skicka gärna på e-post till rekrytering@kristdemokraterna.se eller per post till: Robert Lisborg, Kristdemokraterna, Box 2373, 103 18 Stockholm. Ange referensnummer ”Pressassistent”. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Sök tjänsten

• Bifoga fil:
  • Fler av våra lediga tjänster finner du nedan