• Kristdemokraterna söker pressekreterare till parti- och riksdagskansli

Parti- och riksdagskansliet ger partiorganisation, partiledning, riksdagsgrupp politiskt stöd, sakkunnigt underlag och administrativ hjälp. Vi söker en pressekreterare på heltid till vårt kansli. Arbetet är förlagt till riksdagens lokaler i Stockholm. Tjänsten är ett vikariat i 6-8 månader från 1 februari 2018. Tillträde enligt överenskommelse.

Tycker du att politik är spännande, har erfarenhet av media och gillar snabbt tempo? Då kan du vara den vi söker som pressekreterare på Kristdemokraterna. Som pressekreterare är du tillsammans med våra övriga pressekreterare navet i kommunikationsarbetet. Du ansvarar för kontakter med och information till media och bistår vid intervjuer, skriver pressmeddelanden, kortare underlag, ordnar presskonferenser, arbetar med mediebevakning och omvärldsanalys. Du skriver, filmar och tar bilder för sociala medier och ansvarar tillsammans med övriga pressekreterare för innehållet på partiets twitter, Facebook och Instagram. I arbetsuppgifterna ingår också intern kommunikation och att stödja partiorganisationen i mediefrågor, bland annat krishantering, samt bedriva opinion. Du driver också egna projekt inom kommunikationsområdet som att förbereda och genomföra besök eller resor i landet. Du är även redaktör för delar av hemsidan och skriver kortare texter och artiklar. Arbetet innefattar även presstöd till partiledaren.

Du har ett intresse för media, gärna arbetat som journalist, informatör eller redaktör och är skicklig och snabb skribent. Du har arbetat med sociala medier. Du får också gärna ha arbetat som pressekreterare. Du har lätt för att knyta kontakter. Vi ser gärna att du har en journalist/medieutbildning alternativt en utbildning inom kommunikationsområdet, eller har förvärvat erfarenhet på området på annat sätt. Erfarenhet av layout, Photoshop, foto eller film är meriterande. Kännedom om partiet är meriterande. Som person är du självgående, utåtriktad, drivande, lyhörd och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du är prestigelös och tycker om att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du är en stark lagspelare. Du brinner för att följa den politiska debatten.

Vid frågor kontakta Mia Widell, Kommunikationschef, mia@kristdemokraterna.se, 08-723 25 01 eller Robert Lisborg, Personalchef, robert@kristdemokraterna.se, 08-723 25 20

Tycker du att jobbet låter spännande? Ansökan, gärna med CV och löneanspråk, ska vara oss tillhanda senast den 15 januari 2018. Skicka gärna på e-post till rekrytering@kristdemokraterna.se eller per post till: Mia Widell, Kristdemokraterna, Box 2373, 103 18 Stockholm. Ange referensnummer ”Pressekreterare”. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Sök tjänsten

• Bifoga fil:
  • Fler av våra lediga tjänster finner du nedan