• Informationssekreterare under valåret till KD:s till parti- och riksdagskansli

Vill du under valåret vara en del av navet i Kristdemokraternas kampanjarbete inför valet 2018? Då ska du söka tjänsten som informationssekreterare vid KD:s parti- och riksdagskansli. Parti- och riksdagskansliet ger partiorganisation, partiledning, riksdagsgrupp politiskt stöd, sakkunnigt underlag och administrativ hjälp. Vi söker en informationssekreterare på heltid till vårt kansli. Arbetet är förlagt till riksdagens lokaler i Stockholm. Tjänsten är tidsbegränsad till den sista september med start så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse.

Tycker du politik är spännande, har erfarenhet av arbete med kommunikation, reklam, produktion, distribution eller administration samt gillar högt tempo? Då kan du vara den vi söker. Som informationssekreterare deltar du i arbetet med att producera och distribuera alla de valfoldrar, reklam, ljud och bild som behövs för att vårt parti ska vinna valet 2018. Du kommer även ha kontakt med partidistrikt, partiavdelningar och kandidater på alla nivåer. Du håller i kontakter internt och externt, ansvarar för beställningar av material, driver projekt i sambarbete med andra och ser till att allt levereras i tid till rätt mottagare. Du tar fram innehåll, bilder och bistår även vid filmproduktion. I arbetsuppgifterna ingår också intern kommunikation och att stödja partiorganisationen i kampanjfrågor och bedriva opinion, samt ansvara för kampanjinformation till partiets hemsida. Det är bra om du kan skriva kortare texter och är en duktig redigerare av andras text.

Du har ett intresse för kommunikation, gärna arbetat inom annonsering, reklam eller information och har kunskap om trycksaksproduktion. Du har god administrativ och organisatorisk förmåga. Viktigt är också förmågan att entusiasmera andra till att göra goda insatser i valarbetet runt om i landet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom arbetet kräver ett stort engagemang och hög servicenivå. Erfarenhet av social medier, layout, Photoshop, Indesign, foto eller film är meriterande. Kännedom om partiet är meriterande. Som person är du självgående, utåtriktad, lyhörd och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du är prestigelös och tycker om att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du är en stark lagspelare.

Vid frågor kontakta Mia Widell, Kommunikationschef, mia@kristdemokraterna.se, 08-723 25 01 eller Robert Lisborg, Personalchef, robert@kristdemokraterna.se, 08-723 25 20

Tycker du att jobbet låter spännande? Ansökan, gärna med CV och löneanspråk, ska vara oss tillhanda senast den 15 februari 2018. Skicka gärna på e-post till rekrytering@kristdemokraterna.se eller per post till: Robert Lisborg, Kristdemokraterna, Box 2373, 103 18 Stockholm. Ange referensnummer ”Infosekreterare”. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Sök tjänsten

• Bifoga fil:
  • Fler av våra lediga tjänster finner du nedan