• Assistent under valåret till KD:s parti- och riksdagskansli

Kristdemokraterna söker assistent inför valrörelsen 2018. Kansliet ger partiorganisation, partiledning, riksdagsgrupp politiskt stöd, sakkunnigt underlag och administrativ hjälp. Vi söker en valsekreterare på heltid till vårt kansli. Arbetet är förlagt till riksdagens lokaler i Stockholm. Tjänsten är tidsbegränsad till den sista september med start så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse.

Som assistent arbetar du med administrativt stöd och genomförandet av valpraktiska frågor. Arbetsuppgifterna är av varierat slag och gäller genomförande av tagna beslut i valplanen. Du arbetar dedikerat gentemot personer i ledningsgruppen och stab med avlastning av deras administrativa behov. Du kommer även ha kontakt med partidistrikt, lokalavdelningar och förtroendevalda på alla nivåer.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och delar de kristdemokratiska värderingarna. Du ska vara en god skribent och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom arbetet kräver ett stort engagemang och hög servicenivå. Som person är du självgående, utåtriktad, serviceminded, positiv och strukturerad. Tycker om att arbeta i ett högt tempo och nå resultat. Du är prestigelös och tycker om att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du är en stark lagspelare. Kännedom om partiet är meriterande.

Vid frågor kontakta Robert Lisborg, Personalchef, robert@kristdemokraterna.se, 08-723 25 20 eller Peter Kullgren, Valledare, peter@kristdemokraterna.se

Tycker du att jobbet låter spännande? Ansökan, gärna med CV och löneanspråk, ska vara oss tillhanda senast den 15 maj 2018. Skicka gärna på e-post till rekrytering@kristdemokraterna.se eller per post till: Robert Lisborg, Kristdemokraterna, Box 2373, 103 18 Stockholm. Ange referensnummer ”Assistent”. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Sök tjänsten

• Bifoga fil:
  • Fler av våra lediga tjänster finner du nedan