Kristdemokraterna i Jönköpings län söker

Distriktsombudsman

Kristdemokraterna i Jönköpings län söker nu en ombudsman på deltid. Arbetsplatsen är belägen i Jönköping. Vi söker dig som vill arbeta i en politisk organisation och som delar Kristdemokraternas grundläggande värderingar.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som politisk ombudsman är varierande och mångfacetterat. Som ombudsman ger du stöd och service till distriktets 13 partiavdelningar samt att du administrativt stödjer distriktsstyrelse/verkställande utskott och finns med i planering och genom-förande av distriktsstämmor. I tjänsten ingår även val- och kampanjarbete samt att tillse att utbildningar för partiets medlemmar genomförs. Vidare kommer du att arbeta med medlemsregistret, materialhantering samt intern och extern information. Du arbetar tillsammans med befintlig distriktsombudsman och kommer ha arbets-gemenskap med ytterligare medarbetare på distriktskansliet i Jönköping.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har kunskaper inom kristdemokratisk ideologi samt har förståelse för den politiska tjänstemannens roll. Det är även en stor fördel om du är väl införstådd med ideellt föreningsarbete. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och ha goda kunskaper i Office-paketet. Vidare vill vi att du är en van användare av sociala medier. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, framför allt från kampanjarbete. B-körkort är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Som person är du resultatinriktad och driftig, stresstålig, tycker om att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya frågor. Du tycker om och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du är bra på att arbeta själv-ständigt. Du är bra på att planera, leda och genomföra projekt och har förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Eftersom en del av arbetet handlar om att ge service till distriktets partiavdelningar ställer arbetet krav på väl utvecklad servicekänsla, kommunikationsförmåga och positivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstiderna kan ibland komma att innefatta en del kvällar och helger så du måste kunna vara flexibel.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning.
Tjänstgöringsgrad: 50%
Tillträde efter överenskommelse, men vi ser gärna att du kan tillträda efter sommaren.

Vid frågor
Kontakta distriktsordförande Per Högberg på tel. 070-5138208 alt. kanslichef Carl Cunningham på tel. 076-4175217.

Tycker du att jobbet låter spännande? Välkommen att skicka ditt CV och ditt personliga brev senast den i juni till jonkopingslan@kristdemokraterna.se
Vi intervjuar löpande.

22 maj 2023