Politisk sekreterare
Kristdemokraterna Karlskrona mandatperioden 2023–2026

Har du en vass penna och är lokalpolitiskt intresserad?
Då kan du vara den vi söker som ny politisk sekreterare.
Vill du vara med och jobba mycket nära vårt Kristdemokratiska kommunalråd Bengt Jönsson i den styrande Karlskronaalliansen är du varmt välkommen med din ansökan.

Vi söker dig som:

• Vill arbeta med politisk opinionsbildning och analys, intresse- och omvärldsbevakning.
  • Har förståelse för budgetprocesser och god vana att arbeta med Excel.
  • Har förmåga att göra det komplexa lätt att förstå och producera text anpassad både för traditionell media som digitala kanaler.
  • Vill arbeta med det strategiskt kommunikativa arbetet för Kristdemokraterna i kommunen samt vara rådgivare och bollplank åt våra förtroendevalda, i till exempelvis politiskt underlag eller press- och mediefrågor.

Du som person måste vara självständig, gilla högt tempo och klara många arbetsuppgifter med både långa och korta deadlines. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra och bidra till ett gott arbetsklimat. Du delar Kristdemokraternas värderingar och det är meriterande om du har kunskap om vår ideologi, sakpolitik och organisation. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av arbete som politisk sekreterare, då detta är en tjänst där du kommer landa springande, och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning
1 januari 2023 till 31 december 2026.
Tjänsten är på 30 %. Arbetet är förlagt till centrala Karlskrona och sker företrädesvis kontorstid, men kvällsarbete och helgarbete förekommer.

Lön
Enligt bestämmelserna för ersättningar för förtroendevalda inom Karlskrona kommun.

Ansökan
Ansökan med CV och personligt brev skickas via e-post till bengt.1.jonsson@karlskrona.se senast 2 december. Intervjuer sker löpande. Märk ämnesraden med politisk sekreterare.

Kontakt och frågor
Vid frågor, kontakta kommunalråd Bengt Jönsson 0455-30 32 22 eller via e-post bengt.1.jonsson@karlskrona.se

Sidinformation

Senast uppdaterad: